niksic

Bila je 2020/2021. godina kada je Patria počela objavljivati sumnjive nabavke u JP Autoceste FBiH. Izvori mahom visoki dužnosnici SDP-a donosili su frapantne dokumente. Od toga da su Autoceste kupile vozilo za 701.415 KM, ali su ga parkirali na Bijaču dok im druga firma održava puteve, do nabavke neupotrebljivih kosilica za 210.600 KM, da posao čeka zet Jelke Milićević (HDZ), da su bačena dva miliona KM na vatrogasna vozila iz kojih curi vodaa žmigavci rade u kontra ritmu, do toga da je pola miliona KM uloženo u zujalice, a da životinje uredno spavaju u tunelima!

 

 

I očekivalo se da neko procesuira ovakave nedomaćinske aktivnosti. Kada je Nermin Nikšić došao ponovo na mjesto premijera očekivala se sveobuhvatna krivična prijava, jer o svemu ovome je bio upoznat. Ali, ne! Njegova prijava usmjerena je bila na novije datume. Cilj jedan – Elmedin Voloder. I što bi pravnici, ali I političari kazali neka pravosuđe radi svoj posao.

Problem u BiH je što ga ne radi kako treba, tačnije rade selektivno, kako politici odgovara.

Tako Tužilaštvo ekspresno odgovara i kreće s procesuiranjem Volodera i drugih, jednako kao što su ekspresno obustavili istragu protiv Nikšića za za slučaj Vareš! HDZ-a nema nigdje. Priče iz 2021. su zaboravljene, iako su mahom nastale zahvaljujući ljudima u centrali SDP-a!

Pa, da osvježimo sjećanja.

Nakon priče o nabavci višenamjenskog vozila za potrebe i održavanje autocesta u vrijednosti od vrtoglavih 701.415 KM sa PDV-om, a koji je dodijeljen ponuđaču UNI-COM d.o.o. Orašje, koje stoji parkirano na Bijači donijeli smo priču i o nabavci robotskih i ručnih kosilica za potrebe održavanja u iznosu od 210.600 KM.

Ugovor je dodijeljen firmi „Džida“ iz Čitluka. Oni su kao jedini, a samim tim i najpovoljniji ponuđač sklopili posao vrijedan 210.600 KM sa JP Autoceste FBiH za nabavku robotskih i ručnih kosilica za potrebe održavanja.

Najspornije je, uz činjenicu da se po pravilu javlja jedna firma na javne pozive, i to što su kosilice neupotrebljive na dijelovima autoputa, s obzirom da su teške i namijenjene za golf terene, a ne strme strane uz autocestu.

Kao i sa nabavkom višenamjenskog vozila, shema je ista i s dobavljanjem kosilica bila.

“Džida“ je kao jedini ponuđač na kraju i sklopio posao, a pod dirigentskom palicom Marina Jelčića, izvršnog direktora za upravljanje i održavanje JP Autocesta. Jelčić je kadar HDZ-a BiH i suvereno je vladao javnim nabavkama u JP Autoceste FBiH.

Marin Jelčić (HDZ BiH) radio je ranije u Croatia osiguranju i nije imao rukovodećeg iskustva. Jelčić je bio i u strukturama HDZ BiH Mostar.

U vrlo jednostavnoj analizi dolazite do podataka da se uglavnom kao jedini ponuđači javljaju firme s hrvatskim predznakom, što je slučaj i u nabavci robotskih i ručnih kosilica.

U JP Autoceste FBiH oglušili su se tada na sve pozive i upite agencije Patria koje smo više puta uputili i zatražili odgovore na pitanja.

Iz Autocesta nisu željeli tada odgovoriti ni s kojim vanjskim saradnicima-firmama imaju ugovor o održavanju autocesta i kolika je vrijednost tih ugovora?
Pisali smo javno i da se radi na zapošljavanju Daria Đole, inače zeta bivše ministrice finansija u Vladi FBiH Jelke Milićević.

Đolo je u javnost dospio 2017. godine kada je obznanjeno da je bez konkursa zaposlen u Agenciju za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine, a koja je tada tvrdila da informacija o tome da li je Dario Đolo, zet federalne ministrice finansija Jelke Milićević, zaposlen bez konkursa u Agenciji za bankarstvo FBiH ne predstavlja javni interes!?

Poznato je da je već 2017. broj uposlenih u Autocestama premašio 400, a pitanje je koliko službenika danas radi u ovom preduzeću i šta tačno rade, kada upravljaju identičnim brojem kilometara autoceste i pri tome imaju drastično umanjen broj aktivnih gradilišta u odnosu na prethodni period.

Rukovodstvo Autocesta FBiH još nikada nisu predočili informacije o aktuelnom broju zaposlenih u ovom javnom preduzeću sa presjekom pozicija na kojima rade, te planom zapošljavanja za naredni period.

Dolazak Lasića na mjesto direktora JP Autoceste, a koji je ranije bio resorni ministar u ovoj oblasti posebna je priča. Također nezanimljiva za Nikšića.

Podsjećamo da je prethodna Uprava JP Autoceste FBiH u periodu od 2021. do 2023. godine uspostavila tzv. „crnu listu“ kao preventivnu mjeru protiv korupcije i nepravilnosti u javnim nabavkama, u skladu sa Zakonom o autocesti na Koridoru Vc.

Na listi su se našle kompanije koje su pokušale varati u postupcima javnih nabavki ali i one kod kojih je zapaženo nepravilno izvođenje radova – odstupanja od ugovora.

Informacije o tim kompanijama odmah su podijeljene s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicijskom bankom (EIB), koje su započele nezavisne istrage i koje finansiraju kreditnim zaduženjem izgradnju koridora i cestovne infrastrukture.

No, dolaskom aktuelnog direktora Denisa Lasića (HDZ BiH) i Uprave na čelo Autocesta FBiH došlo je i do kontroverznih odluka, a koje se upravo tiču firmi koje su bile na tzv. “crnoj listi”. Lasić je, podsećamo, u ranije sazivu Vlade FBiH bio ministar prometa i komunikacija. Lasić i ostatak Uprave su po preuzimanju dužnosti poništili važeća rješenja koja su određene domaće i međunarodne kompanije stavljala na crnu listu.

Kao razlog za poništenje naveli su da su rješenja pripremljena od neovlaštene osobe i da nisu prošla potrebnu proceduru parafiranja i odobravanja.

Iako su propagirali pošten i transparentan rad, godinu dana nakon ukidanja „crne liste“ nije urađeno ništa da se uvedu nove mjere protiv korupcije. Svojom odlukom, omogućili su povratak firmi s lošom reputacijom na tržište, što je rezultiralo gubitkom povjerenja međunarodnih finansijskih institucija.
Ukidanje „crne liste“ izazvalo je brojne kritike. Međunarodni partneri smatraju da ovaj potez predstavlja korak unazad u borbi protiv korupcije, a što se u svakom izvještaju o BiH, kako onom koji pripremaju institucije EU, tako i međunarodne finansijske institucije zahtijeva od BiH upravo i traži od BiH, da se bori protiv korupcije i zloupotrebe javnih sredstava u procesima javnih nabavki.

I evo bore se, ali na način kako to pogoduje isključivo HDZ-u! To je sva priča o prijavama i radu pravosuđa. Svi su kriminalci izuzev onih koji su u HDZ-u!

 

Piše: Amina Čorbo-Zećo/Patria

Pročitajte još...