pruga jablanica

Piše: A. Čorbo-Zećo

Nije dugo trebalo željezničarima preduzeća Željeznice FBiH da očiste prugu, urade sve što je u domenu njihovog posla za uspostavljanje željezničkog saobraćaja na dionici puta M-17 Jablanica-Mostar i željezničke pruge na dionici Ostrožac-Jablanica-Grabovica, a nakon što su ovaj kraj pogodile razorne poplave.

Međutim, tada im je Vlada FBiH svezala ruke i nisu mogli dalje ništa raditi, iako postoje indicije da su Željeznice FBiH mogle osposobiti ove dijelove pruge na način da se do konačne sanacije može vršiti usporeno saobraćanje prugom.

Ali, Vlada Federacije BiH, iz samo njima znanih razloga, je 16. oktobra donijela zaključak kojim je isključila Željeznice FBiH iz procesa sanacije, te je ovlastila Autoceste FBiH da uz putnu vrši i sanaciju željezničkog saobraćaja!?

“Zadužuju se Autoceste FBiH da u saradnji s međunarodnim finansijskim institucijama u okviru već odobrenih kreditnih aranžmana provjere raspoloživost sredstava kako bi se u što kraćem roku izvršila sanacija cestovne i željezničke infrastrukture”, zaključak je koji je donijela Vlada FBiH.

Ovim zaključkom svezane su ruke Željeznicama FBiH. I tako se čeka skoro mjesec dana odgovora, ali ono što je došlo iz Autocesta (a bilo je logično) očito krije resorna ministrica Andrijana Katić (HDZ) koja je zaprimila dopis.

Odgovor Autocesta FBiH još nije bio na sjednici Vlade FBiH, a očito je da u narednom periodu neće biti skorijeg rješenja!?

Naime, Autoceste FBiH pišu da ne bi trebale biti direktno niti posredno involvirane u sanaciju i rekonstrukciju oštećenog dijela infrastrukture u prvom redu jer bi angažiranje JP Autocesta FBiH na istim radovima predstavljalo kršenje odredbi Zakona o cestama, prvenstveno člana 13, stav 1.

“Predlažemo da Ministarstvo i Vlada FBiH razmotre druge mogućnosti sanacije i rekonstrukcije oštećenog dijela infrastrukture u skladu sa Zakonom o cestama FBiH i Zakona o željeznicama FBiH.

A član 3. Zakona o željeznicama FBiH jasno navodi da je predmet poslovanja preduzeća djelatnost unutrašnjeg i međunarodnog željezničkog prijevoza, održavanje, osavremenjivanje i izgradnja željezničke infrastrukture i djelatnosti koje služe u obavljanju željezničkog prijevoza.

Sada je jasno da Vlada FBiH s pravom izaziva gnjev privrednika, jer očito je da se još ne zna niti ko, ni kako će se finansirati sanacija.

I Privredna komora Federacije BiH uputila je apel nadležnima za hitnu sanaciju željezničke pruge na relaciji Sarajevo – Ploče.

“Povezanost sjevera naše zemlje sa jugom preko cestovne i željezničke infrastrukture je ključna za transport robe i resursa, koja omogućava povezivanje naše regije sa domaćim i međunarodnim tržištima. Oštećenja na infrastrukturi, posebno na pružnom pravcu, otežavaju pristup luci Ploče i uzrokuju velike zastoje u transportu roba”, navodi se u apelu.

Sve je dovelo do usporavanja transporta, povećanja troškova i potencijalnog gubitka poslovnih prilika, a u konačnici može dovesti do zatvaranja fabrika, što bi bio težak udarac za bh. privredu.

Upravo u ovom dijelu se može iščitati i zašto je na sceni pasivnost resorne ministrice. Među najpogođenijima kompanijama su GIKIL, Adriatic Metals, Arcelor Mittal, Alternativa, Soda Lukavac te Bimal, dakle, kompanije koje se nalaze u kantonima ili dijelovima BiH s većinskim bošnjačkim stanovništvom.

Vladu FBiH ne ubrzava niti podatak iz Javnog preduzeća Željeznice FBiH, prema kojem je njihova dnevna šteta zbog blokade željezničkog saobraćaja visoka čak 280.000 KM.

“Privredni subjekti su počeli trpiti značajne finansijske gubitke, svoje proizvodne kapacitete sveli su na minimum, a ukoliko se situacija hitno ne riješi, posljedice će se dodatno pogoršati”, navodi se u saopćenju Privredne komore.

Za to vrijeme resorna ministrica spava, kao i cijela Vlada FBiH.

 

Patria

Pročitajte još...