Z A H T J E V
za izvještajem o urađenom u određenom roku od 60 dana i prijedlogu novog cjenovnika odvoza komunalnog otpada za privredne subjekte
Gradsko vijeće Lukavac je na trećoj sjednici Gradskog vijeća, održanoj dana 12. marta 2025. godine, razmatralo prijedlog za davanje saglasnosti na cijene usluga odvoza komunalnog otpada za privredne subjeke.
Zahtjev je usvojen uz ZADUŽENJE direktoru i tehničkom direktoru JP RAD d.o.o. Lukavac da u roku od 60 dana, dostavi Gradskom vijeću izvještaj o broju poslovnih subjekata koji do sada nisu bili obuhvaćeni Odlukom o obaveznom odvozu komunalnog otpada.
Ovo je dio teksta koji su usvojili vijećnici. Napominjemo da su prema Statutu i Poslovniku, predsjedavajući i njegov zamjenik sa svojom službom., zaduženi za provedbu odluka.
Prošlo je više od 60 dana. Do danas Udruženje poslodavaca nije kontaktirano u vazi uvođenja novih korisnika, njih cca. 1.500 koji do sada nisu plaćali odvoz komunalnog otpada i čijim uvođenjem bi došlo do rasterećenja i smanjenja cijena odvoza komunalnog otpada.
Nepoštovanjem roka, predsjednik Gradskog vijeća Suad Salibašić je doveden u zabludu jer je zajedno sa svima nama na pauzi donio usvojeni zaključak. Vijećnici su prevareni jer su dobili riječ, a mi obmanuti (blago rečeno).
Upravni odbor udruženja poslodavaca Lukavac donio je zaključke da:
- Od predsjedavajućeg Gradskog vijeća, Suada Salibašića, direktora JP RAD, Muhameda Spahića i vijećnika i tehničkog direktora JP RAD, Murisa Osmića ZAHTJEVAMO da u roku od 7 dana dostave izvještaj o urađenom po pitanju zaduženja koje su dobili od vijećnika Gradskog vijeća.
- Kontaktiraju Udruženje poslodavaca Lukavac i pošalju prijedlog NOVOG CJENOVNIKA odvoza komunalnog otpada za privredne subjekte.
PONAVALJEMO da u cjenovniku mora postojati mogućnost plaćanja usluge prema stvarnim količinama komunalnog otpada. Svi normativi i zakonske regulative kako u našoj državi tako i u EU štite potrošače u tom smislu. Cjenovnik po kome se plaća usluga mora biti u direktnoj vezi sa količinom isporučene usluge, tim više što se radi o obaveznoj usluzi i ugovoru koji je nametnut svakom privrednom subjektu.
Apelovali smo da se uvaže naši prigovori, da sudjelujemo i da sistematski zajedno pristupimo izradi nove odluke koja će biti u skladu sa zakonima koji definišu prava potrošača.
Također, napominjemo da u obrazloženju odluke mora postojati jasan prikaz ukupnih prihoda ostvarenih izvršenjem ovih usluga do sada, kao i projekcija prihoda po novom cjenovniku.
Javnost, a posebno privredni subjekti, moraju imati jasan uvid koliko promjena cjenovnika utiče na te pokazatelje, kako bi pravilno mogli ocijeniti ispravnost donošenja takve odluke.
Snažno se protivimo svakoj odluci koja će privrednim subjektima dodatno povećati ukupne troškove poslovanja, a da pri tome ne dobijemo precizno objašnjenje koliko se tom odlukom povećavaju očekivani prihodi javnom sektoru.
Krajnje je nekorektno slati nove ugovore poslovnim subjektima, raznorazni obrasci, kada jedna strana zna da nije ispoštovala dogovoreno i zna da su obmanuli više strana, posebno Gradske vijećnike i privrednike.
PRIVREDNI SUBJEKTI
Tražimo i molimo SVE POSLODAVCE da NE PLAĆAJU komunalne usluge (odvoz smeća, vodu i grijanje) u naredna tri mjeseca, kao da ne potpisuju bilo kakve ugovore sa JP RAD d.o.o. Lukavac. Prema zakonu, nijedna strana ne može jednostrano raskinuti važeći ugovor.
JP RAD nema mogućnost isključenja ili prestanka vršenja svojih poslova za dugovanja do 3 mjeseca.
ZAHTJEVAMO:
- Reviziju postojećeg spiska korisnika usluga
- Otvoreni i zajednički sastanak predstavnika Gradskog vijeća, JP RAD i predstavnika privrede
- Novi cjenovnik
Ovo što je urađeno nije zakonito, nije fer i nije transparentno.
Ukoliko ne ispunite naše zahtjeve i sve dogovoreno na Gradskom vijeću – na osnovu čega ste dobili saglasnost, a zbog čega postoje dokazi, svoja prava ćemo tražiti pravnim putem.
Prije dva mjeseca nije bio kraj borbe, već tolerancija od strane nas. Sada smo primorani da krenemo u borbu, ali pravnim putem.
Zajedno ćemo štititi zakon, istinu i naš rad.
Predsjednik UO UPiSP
_____________________________
Dino Osmanović