Studija potvrdila: Vozači skupih automobila najčešće su idioti

0

Vozači koji prolaze kroz crveno svjetlo, ne propuštaju pješake, i uglavnom voze nesmotreno i prebrzo najčešće su oni koji voze brze njemačke automobile.

Nova studija je pokazala da se vozači brzih automobila rjeđe zaustavljaju kako bi dopustili pješacima prelazak ulice; vjerovatnost da će ovakvi vozači usporiti smanjuje se za 3% na svakih dodatnih 1000 dolara vrijednosti njihovog vozila, piše CNN.

Istraživači sa Sveučilišta u Nevadi u Las Vegasu nagađali su da vlasnici skupih automobila “osjećaju superiornost u odnosu na druge sudionike u saobraćaju” i da su manje sposobni suosjećati s pješacima. Do ovog zaključka došli su nakon što su stotine dobrovoljaca zamolili da prijeđu ulicu na pješačkom prijelazu, snimajući i analizirajući reakcije vozača automobila.

Istraživačima su pomagali po jedan bijelac i crnac, kao i po jedna bjelkinja i crnkinja. Došli su do zaključka i da će se vozači češće zaustaviti ako se na pješačkom prijelazu nalazi žena ili bijela osoba. Vozila su se zaustavila u 31% slučajeva za žene i za bijelce, u usporedbi s 24% slučajeva za muškarce i 25% slučajeva za tamnopute pješake.

Ali najbolji indikator hoće li se automobil zaustaviti bio je njegova vrijednost, otkrili su istraživači.

“Isključivanje iz tog sloja društva, slabija sposobnost razumijevanja i suosjećanja prema drugim ljudima, kao i doza narcisoidnosti mogu dovesti do nedostatka empatije prema pješacima”, navodi se u studiji.

A otkrivanje korelacije između vrijednosti automobila i načina ponašanja nije ništa novo; istraživanje u kojem su obuhvaćena 1892 vozača, objavljeno prošlog mjeseca u časopisu Transport and Health, otkrilo je da su muškarci koji posjeduju brza vozila češće neempatični, tvrdoglavi i spremni na raspravu.

“Primijetio sam da su oni koji prolaze kroz crveno svjetlo, ne propuštaju pješake i uglavnom voze nesmotreno i prebrzo najčešće oni koji voze brze njemačke automobile”, izjavio je Jan-Erik Lönnqvist sa Sveučilišta u Helsinkiju u priopćenju za javnost. On je želio otkriti kakve osobe kupuju skupe automobile, kreirajući test osobnosti finskih vlasnika automobila.

“Odgovori su bili nedvosmisleni. Muškarci koji su egocentrični, tvrdoglavi, teški za razgovor i neempatični najvjerovatnije imaju automobil visokog statusa poput Audija, BMW-a ili Mercedesa. Ove osobine pojašnjavaju želju za posjedovanjem proizvoda visokog statusa, a iste osobine također objašnjavaju zašto takvi ljudi krše prometne propise češće od ostalih”, dodao je Lönnqvist.

Njegova studija je citirala prethodna istraživanja koja su ukazivala na to da vozači iza volana skupog vozila vjerovatnije krše saobraćajne propise ili voze nepromišljeno.

Ali otkrio je da i savjesni ljudi također žele skupe modele automobila.

“Ovakvi ljudi su po pravilu ugledni, ambiciozni, pouzdani i dobro organizirani”, navodi se u priopćenju. “Oni vode računa o sebi i svom zdravlju i najčešće su dobri radnici.”