Policajci u KS za koje je dokazano da su sarađivali sa kriminalcima vraćaju se na posao!?

1

Obavještajno-sigurnosna agencija (OSA) BiH je Upravi policije MUP-a Kantona Sarajevo dostavila rezultate sigurnosnih provjera prilikom kojih je utvrđeno postojanje sigurnosne smetnje za devet službenika

Ugledni advokat i nekadašnji sudija Vlado Adamović nedavno je u Sudu Bosne i Hercegovine jednu od procesnih situacija okarakterisao kao “vela havle”.

Upravo ovakva slikovita sintagma mogla bi se primijeniti i na situaciju koja je, prema saznanjima Faktora, trenutno u MUP-u Kantona Sarajevo, a tiče se vraćanja na posao inspektora (identitet poznat redakciji), jednog od devet policijskih službenika kojima su utvrđene sigurnosne smetnje i zabranjen im je pristup povjerljivim informacijama, a nakon toga uručeno i rješenje o prestanku radnog odnosa.

Pravilnik i odluka suda

Obavještajno-sigurnosna agencija (OSA) BiH je Upravi policije MUP-a Kantona Sarajevo dostavila rezultate sigurnosnih provjera prilikom kojih je utvrđeno postojanje sigurnosne smetnje za devet službenika. Polovinom novembra prošle godine, svih devet službenika je proglašeno prekobrojnim, te im je tadašnji komesar Mevludin Halilović potpisao rješenja o prestanku radnog odnosa. Nakon provedenih žalbenih postupaka, ta rješenja su postala i pravomoćna.

Prema odredbama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji MUP-a KS, za svako radno mjesto propisano je obavezno vršenje sigurnosne provjere za sve osobe koje obavljaju dužnost na tim pozicijama, kao i za osobe koje se prijavljuju za rad u Upravi policije MUP-a. Pravilnikom je propisano da osoba kojoj je utvrđeno postojanje sigurnosne smetnje i zabranjen pristup povjerljivim informacijama, ne može biti raspoređena ni na jedno radno mjesto unutar Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo.

To, međutim, nije predstavljalo prepreku za vršioca dužnosti komesara Uprave policije MUP-a KS Milorada Bašića, koji je nedavno potpisao rješenje kojim se na mjesto savjetnika u jednom od odjeljenja postavlja osoba kojoj je nakon utvrđivanja sigurnosnih smetnji, uručen otkaz na mjestu samostalnog inspektora.

Na naš upit o čemu se u konkretnom slučaju radi iz MUP-a Kantona Sarajevo nam je odgovoreno da je vraćanje na rad ovog policijskog službenika naložio sud.

–  Obavještavamo vas da je Općinski sud u Sarajevu po mjeri osiguranja usvojio prijedlog za određivanje mjere osiguranja jednog policijskog službenika, te je naložio da se isti vrati na rad, na radno mjesto koje odgovara njegovoj stručnoj spremi, a sve do pravomoćnog okončanja parničnog postupka ili naredne odluke suda o mjeri osiguranja. Protiv navedene mjere osiguranja Pravobranilaštvo Kantona Sarajevo je uložilo žalbu Kantonalnom sudu u Sarajevu – naveli su u odgovoru na naš upit iz Odjeljenja za odnose s javnošću MUP-a Kantona Sarajevo.

Prema informacijama Faktora, spomenuti policijski službenik, nakon što je dobio otkaz u Upravi policije, podnio je tužbu radi otkazivanja ugovora o radu, sa odštetnim zahtjevom u visini od 31.000 KM i sa prijedlogom za određivanjem mjere osiguranja-vraćanja na posao do pravomoćne odluke Suda po toj tužbi.

Općinski sud je donio odluku kojom se prihvata ta mjera osiguranja i nalaže MUP-u Kantona Sarajevo da spomenutog policijskog službenika vrati na posao do pravomoćnosti postupka, pritom zanemarivši, kako je u žalbi istaklo Pravobranilaštvo,  činjenicu da zbog utvrđene sigurnosne smetnje on ne može raditi ni na jednom mjestu unutar MUP-a. Sud nalaže da se on “vrati na radno mjesto koje odgovara njegovoj stručnoj spremi”, dakle na mjesto državnog službenika ili namještenika jer je Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji MUP-a za radna mjesta policijskih službenika kao uvjet propisan čin, a ne stručna sprema, koji se primjenjuju za državne službenike ili namještenike.

Bašić nakon toga potpisuje rješenje kojim se spomenuti policijski službenik vraća na rad u MUP KS, na radno mjesto državnog službenika, jer je utvrđeno da posjeduje visoku stručnu spremu. Ponovo se zanemaruje činjenica da on ni na tom mjestu neće moći ništa raditi, budući da mu je utvrđeno postojanje sigurnosne smetnje za pristup tajnim podacima svih stepena tajnosti.

Ponovo smo se obratili MUP-u Kantona Sarajevo, tačnije Uredu komesara, od kojeg smo tražili da nam pojasni kako je moguće da je potpisao rješenje kojim se ovaj policijski službenik sada raspoređuje na radno mjesto koje po sistematizaciji obavlja državni službenik, ako je otpušten sa radnog mjesta policijskog službenika u činu samostalni inspektor, te na koji način su “riješili” problem pravomoćne odluke o sigurnosnoj smetnji.

– Obavještavamo vas da nismo u mogućnosti odgovoriti na vaš upit – stigao nam je odgovor iz MUP-a.

Zanimljivo je da se sa istim zahjevom Sudu obraćao još jedan policijski službenik iz ove grupe u činu policajaca, ali je njegov zahtjev odbijen kao neosnovan.

Šta je utvrdila OSA

U proceduri vršenja sigurnosnih provjera, nakon dostavljenih izvještaja o rezultatu sigurnosne provjere u kojima su navedene ozbiljne inkriminirajuće činjenice, za šest policijskih službenika policijski komesar je donio rješenja o utvrđivanju postojanja sigurnosnih smetnji, te su im donesena i rješenja o prekidu radnog odnosa.

Za tri policijska službenika i jednog namještenika u MUP-u KS dostavljeni su izvještaji u kojima je navedeno da su se zaposlili sa krivotvorenim diplomama. Protiv policajaca su, pored rješenja o prekidu radnog odnosa, upućeni i izvještaji prema tužilaštvu zbog sumnje u počinjenje krivičnog djela krivotvorenje isprave, dok je za namještenika dokumentacija dostavljena tužilaštvu na odluku o daljem postupanju.

Iz MUP-a Kantona Sarajevo neposredno nakon ovih dešavanja nije bilo moguće dobiti zvanične informacije o tome ko su policijski službenici kojima je uručeno rješenje o prestanku radnog odnosa, kao ni šta im je konkretno utvrđeno kao smetnja.

Prema pouzdanim i provjerenim informacijama Faktora, za šest policajaca, među kojima su tri istražitelja, jedan pomoćnik komandira, te dvojica načelnika odjeljenja, utvrđeni su, između ostalog, neovlašteni direktni i telefonski kontakti sa većim brojem osoba osuđivanih za teška krivična djela, kao i sa osobama uključenim u distribuciju narkotika, te druga krivična djela.

Za jednog od njih se tako, naprimjer, navodi: “Između ostalog, upozoravao je na planirane aktivnosti policije protiv njih, otkrivao im osobe koje su policiji davale informacije o njima i omogućavao im neometano odvijanje drugih nezakonitih aktivnosti.”

Za drugog je utvrđeno da je “odavao povjerljive informacije o aktivnostima policije prema tim osobama, sprečavao izricanje kazni kriminogenim osobama za saobraćajne i druge prekršaje, sprečavao kontrole vozila za koja se sumnjalo da prevoze drogu ili nelegalno posječenu šumsku građu, posredovao pri puštanju iz pritvora osoba osumnjičenih za krivična djela. Kriminalnim licima involviranim u krađe automobila za novac neovlašteno dostavljao podatke iz IDDEEA-e za osobe kojima je ukradeno vozilo…”

“Poziv za bajram”

Za trećeg se navodi da je, između ostalog, “ostvarivao neposredne i telefonske kontakte sa osobama osuđivanim za teška krivična djela, kao i članovima organizovanih kriminalnih grupa, pomagao oko krijumčarenja i distribuiranja narkotika, sprečavao kontrolu rada ugostiteljskih objekata u kojima su nacrno zaposlene njihove rodbinske ili prijateljske veze. Kao protuuslugu dobijao novac, skupocjenu garderobu, građevinski materijal i slično”.

Četvrti je članovima organiziranih kriminalnih grupa pružao usluge zaštite, neometan prolazak vozila kojima su se prevozili narkotici, kao i kamioni ukradenih drva, te je koristeći službeni položaj ostvarivao ličnu korist.

Peti je također sarađivao sa takozvanom automafijom, za koju je u službenim evidencijama provjeravao u čijem vlasništvu se nalazi određeno putničko vozilo. “Također, ostvarivao kontakte s osobom koja se dovodi u vezu sa međunarodnim krijumčarenjem opojnih sredstava”, dok je šesti, između ostalog, “dostavljao podatke iz službenih evidencija MUP-a, kao i informacije o planiranim aktivnostima policije, a na zahtjev njemu bliske sigurnosno-interesantne osobe boravio u inostranstvu, koristeći pritom broj u vlasništvu te osobe”.

Iz sadržaja informacije koja je MUP-u KS dostavila OSA vidljivo je da se radi o veoma ozbiljnim inkriminacijama, te da se ne radi ni o kakvim “pozivima rođaka, koji čestitaju bajram”, kako je to svojevremeno naveo zastupnik u Skupštini KS i predsjednik Komisije za sigurnost Skupštine KS Elvedin Okerić.

U međuvremenu su sigurnosne smetnje utvrđene za još dvojicu policijskih službenika MUP-a Kantona Sarajevo, a nakon što je protiv njih Sud Bosne i Hercegovine potvrdio optužnice koje ih terete za navodne ratne zločine.

Njima je izrečena suspenzija sa radnih mjesta do okončanja krivičnog postupka, jer bi “njihovo prisustvo na radu štetilo interesima i ugledu policijskog organa”.

Izvor:  Faktor

1 komentar

Comments are closed.