Zastupnik SDA u Parlamentu BiH Safet Kešo oglasio se večeras na svom Facebooku, a opširan status posvetio je ministru prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Edinu Forti.
Zastupnik SDA u Parlamentu BiH Safet Kešo oglasio se večeras na svom Facebooku, a opširan status posvetio je minsitru prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Edinu Forti.
“Na moj javni poziv Tužilaštvu BiH da se uključi i temeljito ispita zakonitost izrazito sumnjivo provedene i okončane procedure dodjele i potpisivanja 25,8 miliona KM vrijednog Dodatka Ugovoru o nabavci opreme za digitalizaciju javnih RTV sistema u BiH, koji je 20.9.2024. godine ministar saobraćaja i komunikacija Edin Forto potpisao s firmama Odašiljači i veze iz Zagreba i društvom Nimbus Innovations d.o.o. Banja Luka (koje je preuzelo Sirius 2010, firmu sa američke crne liste), jučer je saopćenjem reagirao dotični ministar.
Fortine iznesene floskule kojima je pokušao demantovati činjenice zaslužuju odgovor:
1. U ‘blato’ o kojem ovdje govori ministar Forto nema potrebe da ga uvlači bilo ko jer je on u to blato već odavno uvukao sam sebe pristajanjem na đavolji savez sa Miloradom Dodikom i na ulazak u aranžmane s firmama iz njegovog poslovnog carstva koje su SAD, u cilju uništavanja najmalignije koruptivne mreže u BiH, mreže koja hrani najopasniju politiku secesije, stavile na crnu listu.
Fortina želja da dragovoljno utrči u to blato bila je toliko snažna da ga nikakva višemjesečna upozorenja iz brojnih medija, političkih krugova, struke i najšire javnosti nisu uspjela odvratiti;
2. S druge strane, ja nisam, hvala Bogu, ni u kakvom blatu! Jedino blato u kojem sam ikada u svom životu bio i u koje sam imao uopće priliku ‘uvući’ bilo koga (i jesam, priznajem, mnoge svoje saborce, na čast i ponos i sebi i njima) jeste blato rovova oko opkoljenog Sarajeva iz kojih sam sa svojim saborcima-herojima od prvog do posljednjeg dana agresije na BiH branio naš voljeni grad;
3. Kamo sreće da sam/smo u to časno i sveto blato (kad već na Fortinu inicijativu govorimo o blatu) braniteljskih rovova oko Sarajeva od 1992. do 1995. mogli uvući punoljetnog i zdravog vojnog obveznika Edina Fortu!
Nažalost, nismo, jer za razliku od pomenutog današnjeg blata u koje je rado uskočio sa Dodikom, u ondašnje blato braniteljskih rovova ga niko živ nije mogao uvući;
4. Uvrjedljivo je, stoga, i krajnje bestidno da čovjek koji je u jeku rata upravo svoj lični interes stavio iznad interesa države, izdao svoj rodni grad i svoju državu, pobjegao i ostavio u neprijateljskom okruženju svih 350 hiljada duša Sarajeva, danas nama drži slovo o moralu i obavezi da uvijek štitimo interese države i da ih stavljamo ispred ličnih!
On je posljednja osoba koja o zaštiti državnih interesa može držati lekcije! Stoga, ako je i u slučaju ovog Ugovora o poslovima digitalizacije javnih RTV sistema štitio državne interese kao što ih je ‘štitio’ i onda u ratu, neće to izdobriti;
5. Ministar Forto dalje kaže da sam u 30-godišnjem vladanju (misli valjda na SDA pa se odmah uznemiri i počne da pretjeruje) ‘naviknut …da se ugovori sklapaju isključivo u korist ministara, a ne BiH’.
Kada bi to bilo tačno, kao što apsolutno nije, onda ja zasigurno ne bih u svom jedinom mandatu ministra (obrazovanja i nauke u Vladi KS) za sve tendere za izgradnju škola insistirao da tenderske komisije budu sastavljene od najboljih i najstručnijih predstavnika delegiranih od strane različitih ministarstava, a ne samo ‘moga’ ministarstva.
I ne bih se, pod prijetnjom nekih mešetara i grupa da ću biti tužen, borio i izborio za poseban zaključak Skupštine KS kojim se formira ‘supernadzor’, tj. nadzor nad nadzornim organom, čijom ozbiljnošću i odgovornošću u nadziranju kvaliteta gradnje škola nisam bio zadovoljan.
Je li Forto misli da su ovo akti i djelovanje ‘u korist ministra’, kako on kaže, ili u korist sigurnosti školskih objekata i naše djece u njima!?
Ja sam kao ministar poduzetim mjerama svim našim školarcima omogućio sigurne i čvrste školske objekte, a neka se on kao ministar zapita da li ćemo sa ovim izvođačima radova na poslovima digitalizacije biti zaštićeni i sigurni od svih vidova mogućih zloupotreba u ovoj osjetljivoj sferi.
I zna li nam možda kazati kod koga će nabavljena oprema biti u osnovnim sredstvima, ko će njome upravljati i ko će je održavati? Ako već radi u interesu Bosne i Hercegovine!
A što se tiče moga traženja da se Tužilaštvo ozbiljno pozabavi brojnim sumnjivim aspektima procedure tendera za digitalizaciju, koje je očigledno i proizvelo nervozu i reakciju, smatram ga i dalje potpuno opravdanim.
Da li je bilo moguće bez ponavljanja tendera promijeniti strukturu konzorcija, status člana konzorcija koji nije bio ponuđač u status voditelja konzorcija, odnosno jedinog izvršitelja ugovornih obaveza, i kako je toj firmi nakon okončanih tenderskih procedura omogućeno naknadno pribavljanje dodatne dokumentacije upravo radi promjene statusa učesnika na tenderu?
Za nekoga to očigledno nije, ali bi objektivno mogla biti sporna činjenica da se u vrlo sumnjivoj završnoj fazi procedure, u bilo kojem svojstvu, mogla pojaviti novoregistrovana firma koja je preuzela sva prava, obaveze i imovinu Siriusa 2010, firme sa američke crne liste, a da ta firma istovremeno nije preuzela i ‘hipoteke’, odnosno status crnolistaša i pripadajuće posljedice. I s njima je nešto potpisano.
Zar nisu imala nikakvog značaja sva ranija upozorenja službi bezbjednosti i medija da je firma kojoj je sada dodatkom Ugovoru dat sav posao nabavke opreme za digitalizaciju pod uticajem Mate Botice, čovjeka koji je imao operativnu ulogu u prisluškivanju za hrvatsku SOA-u.
Pošto su Dodik i Botica od samog početka zajedno igrali u ovoj utakmici, zar iko može sumnjati da će dio novca građana ove zemlje u ovom projektu preko Zagreba stići i do Dodikovih firmi iz njegovog poslovnog carstva. Je li i to domen zaštite interesa države, posebno ako znamo da te pare jačaju Dodika kao direktnog rušitelja ove države!?
Mjesecima prije završetka tendera mediji su pisali o tome da se unaprijed zna ko će dobiti ovaj važni posao. I tako je, napokon, i bilo! A sve ove Fortine posttenderske vratolomije i kombinatorike služe očigledno samo tome da 25,8 miliona KM novca ne pobjegne izvan zacrtanog kruga subjekata kojima je, očigledno, od samog starta taj novac namijenjen”, naveo je Kešo u objavi na svom Facebook profilu.